PRIMARIA COMUNEI BORDEI VERDE
organizeaza concurs pentru ocuparea posturilor de cadru didactic si nedidactic (ingrijitor)
pe perioada determinata, in afara organigramei, in cadrul proiectului
„Dezvoltarea unui serviciu de educatie timpurie complementar in comuna Bordei Verde, judetul Braila” - Cod PNNR 19 pentru derularea activitatilor proiectului si indeplinirea rezultatelor
- Informatii proiect
Primaria Comunei Bordei Verde implementează proiectul „Dezvoltarea unui serviciu de educatie timpurie complementar in comuna Bordei Verde, judetul Braila” - Cod PNNR 19 finanțat prin Planul Național de Redresare și Reziliență Componenta C15: Educație, Reforma 2: Dezvoltarea unui sistem de servicii de educație timpurie unitar, incluziv și de calitate, Investiția 2: Înființarea, echiparea și operaționalizarea a 412 servicii complementare pentru grupurile defavorizate, conform Contract de finanțare: 13036/25.10.2023 si actelor aditionale aferente, cod proiect P19.
Scopul proiectului este să mărească capacitatea sistemului educațional prin furnizarea unui cadru educativ și servicii eficiente pentru copii prin:
- Ø Înființarea de noi servicii complementare de educație timpurie în zonele care nu au acces la astfel de servicii, astfel încât copiii din aceste zone să aibă acces la educație timpurie de calitate.
- Ø Echiparea serviciilor complementare existente cu mobilier și echipamente adecvate, astfel încât acestea să fie capabile să ofere servicii de calitate și să se adapteze nevoilor și cerințelor diferitelor grupuri de copii.
- Ø Îmbunătățirea capacității personalului care lucrează în serviciile complementare, prin formare și dezvoltare profesională, pentru a asigura o abordare adecvată a nevoilor copiilor și a familiilor lor.
- Ø Dezvoltarea de programe educaționale adaptate nevoilor specifice ale copiilor cu vârsta de 0-6 ani din categorii defavorizate, pentru a se asigura că aceștia primesc o educație adecvată și de calitate.
In vederea atingerii rezultatelor de proiect din Cererea de finantare, Primaria Comunei Bordei Verde organizeaza concurs de recrutare și selecție pentru:
- Ø 2 cadre didactice *2 ore/zi*10 ore/saptamana*12 luni
- Ø 1 personal nedidactic (ingrijitor) *2 ore/zi*10 ore /saptamana*12 luni,
necesare pentru desfasurarea activitatilor – Activitati de operationalizarea serviciilor complementare de educatie timpurie, servicii de tip ludoteca si grup de joaca din cadrul proiectului „Dezvoltarea unui serviciu de educatie timpurie complementar in comuna Bordei Verde, judetul Braila” - Cod PNNR 19.
Conform prevederilor HG nr. 234/2023 si a Cererii de finantare aprobate, posturile din afara organigramei Primariei Comunei Bordei Verde au fost infiintate, in functie de informatiile din cererea de finantare, respectiv a graficului activitatilor si de necesitatile proiectului si in conformitate cu prevederile Procedurii operaționale “Recrutarea și selecția personalului angajat în afara organigramei în cadrul proiectelor finantate din fonduri externe nerambursabile”, Cod: PO–12.15, Ed. 1, rev. 0.
In conformitate cu prevederile Procedurii operaționale “Recrutarea și selecția personalului angajat în afara organigramei în cadrul proiectelor finantate din fonduri externe nerambursabile”, Cod: PO–12.15, Ed. 1, rev. 0 vor fi evaluati candidatii care corespund cumulativ conditiilor generale si specifice prezentate.
- Responsabilitati cadru didactic
a) Realizeaza activităţi de învăţare din cadrul serviciului de educaţie timpurie complementar tip ludotecă şi/sau grup de joacă care vizează dezvoltarea fizică, cognitivă, socioemoţională şi a limbajului astfel:
Ø activităţi şi jocuri de mişcare, individuale sau în grup;
Ø jocuri de socializare;
Ø jocuri senzoriale, individuale sau în grup;
Ø jocuri imitative, individuale sau în grup;
Ø jocuri muzicale şi jocuri cu text şi cânt, în grup;
Ø jocuri didactice şi jocuri-exerciţiu, individuale sau în grup;
Ø jocuri individuale cu jucăria preferată;
Ø activităţi artistico-plastice şi practice, individuale sau în grup;
Ø activităţi cu cartea, ca de exemplu poveşti, lecturi după imagini, memorizări şi altele asemenea, desfăşurate în grup;
Ø rutine şi tranziţii.
b) Identifică tipurile de activități care corespund nevoilor copiilor, precum și posibilitățile de realizare a acestora;
c) Planifica, realizeaza și evalueaza activitățile de tip ludotecă şi/sau grup de joacă organizate in cadrul proiectului;
d) Realizeaza activitati recreative si de socializare;
e) Contribuie la crearea condițiilor sigure de desfășurare a activităților (organizarea/amenajarea spațiilor de joc și a atelierelor creative);
f) Respecta graficul și regulile de muncă cu privire la activitățile de tip ludotecă şi/sau grup de joacă în cadrul proiectului;
g) Asigura Registru de evidenta/prezenta a copiilor beneficiari ai activităților de tip ludotecă şi/sau grup de joacă în cadrul proiectului;
h) Participa la intrunirile echipei de implementare a proiectului în vederea asigurării reușitei activităților și rezultatelor programate;
i) Participa la elaborarea rapoartelor de proiect prin oferirea datelor obținute în cadrul activităților;
j) Indeplineste alte roluri şi responsabilități la delegarea managerului de proiect;
k) Sprijina managerul de proiect in monitorizarea și evaluarea activitatilor de tip ludotecă şi/sau grup de joacă din cadrul proiectului;
l) Facilitează implicarea părinților în activitățile proiectului;
m) Indeplineste orice alte atribuții rezultând din legislația în vigoare;
n) Indeplineste orice alte atributii in vederea implementarii activitatilor proiectului.
- Responsabilitati cadru nedidactic (ingrijitor)
- a) Organizarea şi gestionarea eficientă a materialelor utilizate la curățenia grădiniţei - preia materialele pentru curăţenie,săptămânal sau de câte ori este nevoie de ele;
- b) Organizarea curățeniei în grupurilor sanitare și vestiare;
- c) Organizarea curățeniei în sala de grupă;
- d) Organizarea curățeniei în spațiile comune ale grădiniței.
- Conditii de eligibilitate
Conditii generale:
- a) are cetățenia română sau cetățenia unui alt stat membru al Uniunii Europene, a unui stat parte la Acordul privind Spațiul Economic European (SEE) sau cetățenia Confederației Elvețiene;
- b) cunoaște limba română, scris și vorbit;
- c) are capacitate de muncă în conformitate cu prevederile Legii nr. 53/2003 — Codul muncii, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
- d) are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinței medicale eliberate de medicul de familie sau de unitățile sanitare abilitate;
- e) îndeplinește condițiile de studii, de vechime în specialitate și, după caz, alte condiții specifice potrivit cerințelor postului scos la concurs;
- f) nu a fost condamnată definitiv pentru săvârșirea unei infracțiuni contra securității naționale, contra autorității, contra umanității, infracțiuni de corupție sau de serviciu, infracțiuni de fals ori contra înfăptuirii justiției, infracțiuni săvârșite cu intenție care ar face o persoană candidată la post incompatibilă cu exercitarea funcției contractuale pentru care candidează, cu excepția situației în care a intervenit reabilitarea;
- g) nu execută o pedeapsă complementară prin care i-a fost interzisă exercitarea dreptului de a ocupa funcția, de a exercita profesia sau meseria ori de a desfășura activitatea de care s-a folosit pentru săvârșirea infracțiunii sau față de aceasta nu s-a luat măsura de siguranță a interzicerii ocupării unei funcții sau a exercitării unei profesii;
- h) nu a comis infracțiunile prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul național automatizat cu privire la persoanele care au comis infracțiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum și pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea și funcționarea Sistemului Național de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare, pentru domeniile prevăzute la art. 35 alin. (1) lit. h).
Conditii specifice cadru didactic / cadru didactic supleant
- a) studii medii absolvite cu diplomă de bacalaureat – învățământ pedagogic sau studii superioare absolvite cu diplomă de licență – specializarea științe ale educației;
- b) experienta similara (se dovedeste prin adeverinta, diploma, etc.).
Conditii specifice cadru nedidactic (ingrijitor)
- a) studii medii sau generale;
- b) experienta similara (se dovedeste prin adeverinta, recomandare);
Bibliografia si tematica
- a) Bibliografia:
- Ø HG nr. 1563/2024 pentru aprobarea Metodologiei de organizare şi funcţionare a serviciilor de educaţie timpurie complementare - integral
- Probele selectiei
Prima etapa - verificarea eligibilitatii dosarelor depuse de catre candidati.
Pentru a fi admis in etapa ulterioara, dosarul trebuie sa contina toate documentele solicitate, iar candidatul sa indeplineasca conditiile generale si specifice.
Etapa a doua - evaluarea candidatilor se va realiza prin interviuri individuale de catre Comisia de recrutare si selectie.
Criteriile de evaluare pentru stabilirea planului de interviu sunt: abilitatile de comunicare, capacitatea de analiza si sinteza, abilitati impuse prin fisa postului, motivatia candidatului, comportamentul in situatiile de criza.
- Dosarul de concurs
Pentru înscrierea la concurs candidaţii vor prezenta un dosar de concurs care va conţine următoarele documente:
- a) cerere de inscriere in procesul de recrutare si selectie (cerere tip anexa la anuntul de recrutare si selectie - va cuprinde denumirea postului pentru care se candideaza);
- b) CV, datat si semnat pe fiecare pagina, in format Europass;
- c) copia actului de identitate sau a oricarui alt document care atesta identitatea, potrivit legii;
- d) copii ale actelor de studii;
- e) documente justificative care sa ateste experienta profesionala specifica necesara pentru ocuparea postului;
- f) cazierul judiciar sau o declaratie pe proprie raspundere ca nu are antecedente penale care sa-l faca incompatibil cu functia pentru care candideaza; cazierul judiciar se va prezenta obligatoriu de catre candidat pana la data verificarii eligibilitatii dosarului depus;
- g) certificatul de integritate comportamentală din care să reiasă că nu s-au comis infracțiuni prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul național automatizat cu privire la persoanele care au comis infracțiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum și pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea și funcționarea Sistemului Național de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare, pentru candidații înscriși pentru posturile din cadrul sistemului de învățământ, sănătate sau protecție socială, precum și orice entitate publică sau privată a cărei activitate presupune contactul direct cu copii, persoane în vârstă, persoane cu dizabilități sau alte categorii de persoane vulnerabile ori care presupune examinarea fizică sau evaluarea psihologică a unei persoane;
- h) adeverinta medicala care sa ateste starea de sanatate corespunzatoare eliberata cu cel mult 6 luni anterior derularii procedurii de recrutare si selectie, de catre medicul de familie al candidatului sau de catre unitatite sanitare abilitate.
(1) Adeverința care atestă starea de sănătate conține, în clar, numărul, data, numele emitentului și calitatea acestuia, în formatul standard stabilit prin ordin al ministrului sănătății. Pentru candidații cu dizabilități, în situația solicitării de adaptare rezonabilă, adeverința care atestă starea de sănătate trebuie însoțită de copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap, emis în condițiile legii.
(2) Copiile de pe actele prevăzute la lit. c)—e), precum și copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap se prezintă însoțite de documentele originale, care se certifică cu mențiunea „conform cu originalul” de către secretarul comisiei de recrutare si selectie.
(3) Dosarele de concurs se depun la Compartimentul Registratura din cadrul Primariei Comunei Bordei Verde, judetul Braila sau pot fi transmise de candidați prin Poșta Română, serviciul de curierat rapid, poșta electronica (mail - Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea., Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.) a instituției publice in termen de 10 zile de la data afişării anunţului, respectiv pana la data de 03.07.2025, ora 12.00.
(4) În situația în care candidații transmit dosarele de concurs prin Poșta Română, serviciul de curierat rapid, poșta electronică a instituției, candidații primesc codul unic de identificare la o adresă de e-mail comunicată de către aceștia și au obligația de a se prezenta la secretarul comisiei de concurs cu documentele prevăzute la lit. c)—f) în original, pentru certificarea acestora, pe tot parcursul desfășurării concursului, dar nu mai târziu de data și ora organizării probei scrise, după caz, sub sancțiunea neemiterii actului administrativ de angajare.
(5) Transmiterea documentelor prin poșta electronică pe mail-ul institutiei: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea., Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea. se realizează în format .pdf cu volum maxim de 1 MB, documentele fiind acceptate doar în formă lizibilă.
(6) Nerespectarea prevederilor alin. (3) și (4), după caz, conduce la respingerea candidatului.
(7) Prin raportare la nevoile individuale, candidatul cu dizabilități poate înainta comisiei de concurs, în termen de 5 zile lucrătoare de la data afişării anunţului concursului, propunerea sa privind instrumentele necesare pentru asigurarea accesibilității probelor de concurs.
Lipsa oricarui document din cele enumerate mai sus va duce la respingerea dosarului.
Informatii suplimentare privind desfasurarea concursului se obtin la – tel: 0239 696 088.
- Calendarul procedurii de recrutare si selectie
Activitatea |
Perioada |
Depunerea dosarelor |
24.06 – 03.07 2025 |
Verificarea eligibilitatii administrative a dosarelor |
03.07 2025 |
Afisarea rezultatelor selectiei in urma verificarii eligibilitatii administrative a dosarelor |
03.07 2025 |
Depunerea eventualelor contestatii |
04.07 2025 |
Afisarea rezultatelor la eventualele contestatii |
04.07 2025 |
Realizarea interviului |
05.07 2025 |
Afisarea rezultatului interviu |
05.07 2025 |
Depunerea eventualelor contestatii |
06.07 2025 |
Afisarea rezultatelor la eventualele contestatii |
06.07 2025 |
Afisarea rezultatelor finale |
06.07 2025 |
- Termenele si modalitatile de contestare a deciziilor Comisiei de recrutare si selectie si a Comisiei de solutionare a contestatiilor
a) Contestatiile vor fi depuse in termen de 24 ore de la publicarea rezultatelor procesului de recrutare si selectie, cu exceptia cazului in care intervin zilele de repaus obligatorii (sambata si duminica), sarbatori legale sau de liber legal stabilite, situatie in care termenul se prelungeste pana in prima zi lucratoare ulterioara publicarii, la registratura Primariei Comunei Bordei Verde.
b) Contestatiile vor fi solutionate de catre Comisia de solutionare a contestatiilor.
c) In termen de maxim 2 zile lucratoare de la incheierea termenului de transmitere a contestatiitor, rezultatele contestatiilor vor fi publicate prin afisare la avizier si pe pagina de web a Primariei Comunei Bordei Verde.
d) Candidatii nemulțumiti de modul de soluționare a contestației se pot adresa instanței de contencios administrativ, în condițiile legii.
Afisat astazi,
24.07.2025
ManageRr Proiect